Kipróbáltuk az új 5 kilométeres kerékpárutat Eger és Egerszalók között

A korábbi terveket tartva, 2020 áprilisára elkészült Eger déli határától a kerékpárút, egészen Egerszalók hőforrásához.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában kerékpárutat építették Eger-Egerszalók-Hőforrás közötti Völgyfeltáró út mellett. A közel 5 kilométeres szakasz már használható. A beruházás hazai forrásból, az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával, bruttó 432 millió forintból valósult meg.

A kerékpárút része a nemzetközi EuroVelo 14 kerékpáros túraútvonalnak, valamint az egri kistérség turisztikai állomásait összekötő kerékpárút-hálózatnak. Akik kerékpárral szeretnék felfedezni Heves megyeszékhelyének környékét, akkor egészen Felsőtárkánytól, Eger városán keresztül, Egerszalók és majd Demjén központjáig élvezhetik a bringázást a 20 kilométer hosszú bicikliúton.

Korábban írtunk már a Szilvásvárad felől érkező, Felsőtárkányon át, Egerbe tartó túránkról, erről itt olvashatunk.

A kerékpárút kivitelezési munkái 2019. október 9-én kezdődtek el. A 3,5 méter széles kerékpárút építéséhez több mint 2.000 tonna aszfaltot használtak fel a szakemberek.

A szakaszon megújították az árkokat és az átereszeket, továbbá a forgalombiztonság növelése érdekében különös figyelmet fordítottak az útszakaszon található forgalomtechnikai elemek fejlesztésére. Tartós burkolati jeleket festettek fel, kicserélték a KRESZ táblákat, kerékpárúti szegélyt és több helyen védőkorlátot is kialakították.

A város központjától indultunk el kerékpárral Eger lajosvárosi része felé, majd megpillantottuk a 3,5 méter széles, friss kerékpárutat.

Kisgyermekes családok is kipróbálták a tavaszi napsütésben ezt a szakaszt tegnap.

Az út tartogat néhány kanyart, sőt egy tüdőtágító rövid emelkedőt is tartalmaz. Eltekertünk az egerszalóki hőforráshoz, hogy a sódomb oldalában megpihenjünk.

Visszafelé kellemes az emelkedő, egy laza tekeréssel a családok is teljesíthetik.

Ha felértünk a domb tetejére, akkor egy izgalmas gurulás vár ránk, szinte az új kerékpárút szakasz végéig.

A cikkben szereplő fotók 2020. április 29-én készültek, a Magyar Turizmus Média Kft. tulajdonát képezik, azokat interneten, nyomtatott formában, vagy bármilyen más módon megjelentetni, másolni, közölni tilos. A fentiektől eltérni kizárólag a www.bringazas.hu oldal üzemeltetőjének írásos engedélyével van lehetőség.