Családi kerékpártúra Bicske és Tarján között

Az elmúlt napokban bejártuk Bicske és Tarján között található kerékpárutat. A kedvencünk lett, mivel a csend és a szinte tökéles aszfalton való gurulás páratlan élményt nyújt.

Táv: 20 km

Nehézség: 5/1

Bicske és Tarján közötti kerékpárutat alig ismerik, pedig az aszfalt minősége, a város zajától mentes útvonalon igazán kellemes a bringázás. Bicske központjából indultunk el a kijelölt út melletti szakaszon, majd megálltunk egy pillanatra, hogy megnéztük a Batthányi kastély épületét.

Szinte nem is kellett gps-t használni, mert a táblákat követve, máris elértük a Tarján felé vezető utat. A másik irányba pedig Etyekre juthatunk el.

A horgásztó csendjét a közelben elhaladó M1-es autópálya forgalma töri meg, de hamar magunk mögé került, így nem maradt más, mint a zöld domboldal és a kerékpárút.

Csabdi végét jelző táblától egy darabig csak az úttest szélén tudtunk közlekedni, de egy autóval se találkoztunk. Lassan vége az eperszezonnak, így kihasználtuk az alkalmat és feltöltöttük vitaminkészletünket.

A táblák egyértelműen mutatták, merre kell mennünk Tarján felé, eltévedni nem lehet. A dimbes-dombos emelkedők egyáltalán nem okoztak nehézséget, mert a csend és a táj összhangja vitt minket előre.

A 20 hektáros tarjáni horgásztó megállásra invitált, hiszen az egymást mellett sorakozó házikók színkavalkádja egyedivé varázsolja a látványt.

Rövid pihenő után folytattuk tovább a tekerést, innen még egy rövid emelkedő jelentett kihívást, majd a megérdemelt gurulás következett. Ez a kerékpárút elég széles, így a horgásztóhoz igyekvő autósok biztonságosan elférnek a bringások mellett.

Tarján településére értünk, ahol a műemlék-jellegű borospince sor előtt Szent Jakab zarándokút táblájáról tájékozódtunk az útvonalról. Budapest 0.kilométerértől indul és egészen a 200 kilométerre lévő lébényi Szent Jakab-templomhoz vezet.

A kerékpártúra zárása Tatabánya is lehet, így aki vonattal érkezik Bicskére, könnyedén visszajuthat Budapestre is. Tarján és Tatabánya közötti szakaszon már élénkebb az autós forgalom.

A cikkben szereplő fotók a Magyar Turizmus Média Kft. tulajdonát képezik, azokat interneten, nyomtatott formában, vagy bármilyen más módon megjelentetni, másolni, közölni tilos. A fentiektől eltérni kizárólag a www.bringazas.hu oldal üzemeltetőjének írásos engedélyével van lehetőség.