A Magyarországon gyártott Haibike LYKE CF SE ebike nyerte a kerékpárok Oscar díját
A Haibike vadonatúj, 2023-as top modelje, a LYKE CF SE rögtön a megjelenése után elnyerte a kerékpáripar egyik legnagyobb presztízsű díját, Design & Innovation Awardot.
A frissen fejlesztett szuperkönnyű ebike-ot gyors terepbringázásra gyártották azzal a céllal, hogy még közelebb hozza egymáshoz az analóg és az elektromos kerékpárokat. A piacon lévő e-Mountain Bike-ok nagy része 22 kg körül vagy akár jóval fölötte van, a Haibike mindössze 18.7 kilós, így irányíthatóságában, egyensúlyozásában sokkal közelebb áll egy „rendes” bringához.
A tószegi Accell Hunland Kft., Magyarország legnagyobb kerékpár összeszerelő gyárában készülnek ezek a bringák. A vállalat az elektromos kerékpárok fontos szállítója Európában, ahol bevétel tekintetében piacvezető. A holland Accell Group nemzetközi kerékpárgyártó cég hazai leányvállalatát Magyarország 100 legnagyobb vállalata között tarják számon. A cégcsoport legismertebb márkái: Batavus, Sparta, Koga, Ghost, Haibike, Winora, Sinus, Raleigh, Diamondback, Lapierre, Tunturi, Atala.
Az Accell Group 15 országban – köztük Hollandiában, Németországban, Franciaországban, Törökországban, Kínában – közel 3300 főt foglalkoztat és több mint 80 országban értékesíti termékeit. A csoport vezető szerepet tölt be a kerékpárok, kerékpár-alkatrészek és -kiegészítők közép- és felsőkategóriás szegmenseiben Nyugat-Európában, és az Egyesült Királyságban.
A kerékpár: Haibike LYKE CF SE
A LYKE CF SE e-Mountain Bike-kal a Haibike egy olyan kis súlyú elektromos kerékpárt dobott a piacra, ami az innovatív motor elhelyezésnek köszönhetően nagy eséllyel válik majd kategóriájának mérföldkövévé.
Határozott, mégis diszkrét megjelenésével a LYKE CF SE úgy kombinálja a bringa stilisztikai elemeit, hogy az tovább szűkíti a határt analóg és elektromos kerékpár között. Ezt a vakmerő koncepciót a 250 wattos maximum teljesítményű, mindössze 4.2 kg-os összsúlyú FAZUA Ride 60-as rendszer teszi lehetővé, amit kifejezetten a Light e-Mountain Bike-okhoz fejlesztettek, és szépen integráltak a karbon nyeregvázcsőbe.
A motor vertikális helyzetéből adódóan az akkumulátor kicsúsztatható az alsó csőből, ezzel egy sokkal vékonyabb és strapabíróbb vázat eredményezve. Ez apró részletnek tűnhet, de a tervezőknek hatalmas szabadságot adott a váz megalkotásában, így az újszerű dizájnnal és a minőségi alkatrészekkel felszerelt bringa tele van sportos ambíciókkal.
Top kategóriás bringához méltó módon a LYKE CF SE kizárólag felső polcos alkatrészekkel van felszerelve. A Kashima burkolatú Fox Float X Factory hátsó teleszkóp a legjobb kanyartulajdonságokkal rendelkezik, amit a Fox Float 36 Factory 140mm villák tesznek teljessé. A felsőkategóriás Shimano XTR BR-M9120 váltórendszert és az XTR M9120 hidraolikus tárcsafékeket arra tervezték, hogy olyan technikás terepen is megállják a helyüket, ahol a maximum teljesítményre és alacsony súlyra egyaránt szükség van.
A gyors irányváltás és precíz bringakezelés eddig nem igazán volt az ebike-ok sajátja, de a sportos LYKE CF SE pontosan ezt nyújtja majd azoknak, akik a combos rásegítés mellett nem akarnak kompromisszumot kötni az irányíthatóságban sem.
A díjról
A Design & Innovation Award (Dizájn és Innováció díj) a kerékpáros világ Oscar díja, a kerékpáripar legnagyobb teljesítményeit, legjobb termékeit díjazza.
A díj nem csak egy üres plecsni, amivel hencegni lehet, hanem az ágazat legmeghatározóbb, független díja. A termékeket egy profi bringásokból, újságírókból és szakértőkből válogatott nemzetközi csapat teszteli valós körülmények között.
Specifikáció
Motor: |
Fazua, Ride60, 250W, 60 Nm |
Váz: |
Haibike, Lyke, Carbon |
Hajtókar: |
Rotor, E-Kapic, Aluminium |
Akkumulátor: |
Fazua, Energy InTube, 430 Wh |
Kijelző: |
Fazua, Straight bar Ring control |
Villa: |
FOX, 36 Float Factory, Air, travel= 140 mm, Aluminium steerer tube 1 1/8″ – 1 1/2″ tapered, 15 x 110mm thru-axle Boost |
Rugóstag: |
FOX, Float X Factory, Air, M8x25 |
Első fék: |
Shimano, XTR M9120, 4-piston tárcsa fék |
Hátsó fék: |
Shimano, XTR M9120, 4-piston tárcsa fék |
Belső: |
Presta szelep |
Rögzítőgyűrű: |
Internal hexagon, 34.9 mm |
Hátsó váltó: |
Shimano, XTR M9100 |
Váltókar: |
Shimano, Deore XTR M9100, Trigger switch |
Középrész: |
Motorba integrált |
Fogaskoszorú: |
Shimano, XT M8100, 10 – 51 fogas |
Lánc: |
Shimano, XT M8100 |
Lánctányér: |
Rotor, Aluminium, 32 fogas |
Fék kar: |
Shimano, XTR M9120, Aluminium, állítható |
Első tárcsa: |
Shimano, RT-MT900LE, 203 mm |
Hátsó tárcsa: |
Shimano, RT-EM910, 180 mm |
Felni: |
Maxxis, Dissector MaxxTerra EXO, 29″ x 2.4″ |
Kerék szett: |
Mavic, E- Crossmax XL R Carbon |
Kormány: |
Raceface, Next Carbon, 760 mm |
Markolat: |
Raceface, Half Nelson |
Stucni: |
Raceface, Turbine SL, A-head, 35 mm |
Kormánycsapágy: |
Acros, BlockLock, Aluminium |
Nyereg: |
fi’zi:k, Terra Aidon X1-145 Carbon |
Nyeregcső: |
FOX, Transfer FACTORY, Telescope, 31.6 mm |
Pedál: |
XLC, Freeridepedal |
Súly: |
18.7 kg |
Max. terhelés: Vételár: |
120 kg 10 999 € |