Hamarosan 2,2 kilométer hosszú kerékpátúttal bővül a Budapest és Etyek közötti szakasz

A Colas Útépítőipari Zrt. lett a Budapest–Balaton kerékpárút Budapest–Etyek szakaszán belül, a Biatorbágyon áthaladó szelvény építésére kiírt pályázat tendergyőztese.

A győztes építőipari társaság hamarosan hozzákezdhet a nettó 295 millió forintért vállalt munkákhoz. A nyertessel szeptember 22-én kötött szerződést a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A nyomvonalvitákat kiváltó, ugyanakkor a bringások által már nagyon várják:

a 2,2 kilométeres, két irányú közlekedésre alkalmas szakasznak most elsősorban a sport-kerékpárosok örülnek.

A Budapestet a Balatonnal összekötő, 120 kilométeresre tervezett kerékpárútnak ez csak egy kisebb szakasza, ám a bringás turizmus fejlesztését szorgalmazó Kerékpáros Magyarország Szövetség (KMSZ) szerint ez sem elhanyagolható.

A Balatonnál is megkezdődött a bringaút építése. A KMSZ reményei szerint a 2021-es üdülési szezon elejére elkészül a Siófok és Balatonakarattya közötti 1638 méter hosszú szakasz, a korszerűsítés alatt álló Sió-hídnál pedig megújul a bicikliút. A Balatonlellétől tovább épülő úthoz még keresik a legoptimálisabb megoldást, és a tó keleti medencéjében is jól haladnak a kerékpárút építési munkálatai.

Fotó © Tokár Rita | Bringazas.hu

Ám ahhoz, hogy a Balaton nyugati medencéjénél, így a Keszthelyi-öbölnél is felgyorsuljon a fejlesztés, a kerékpáros szövetségnek és az érintett önkormányzatoknak közösen kell lobbizniuk – tájékoztatta a Magyar Nemzetet Németh Zsolt. A KMSZ alelnökétől megtudtuk, hogy a tó északi partját érintő útépítési tervek már elkészültek, megvannak a források is, de az operatív munka java még várat magára. A Budapest–Balaton kerékpárút egyébként majd csak akkor tekinthető befejezettnek, ha az EuroVelo – röviden E14-es –, azaz a Közép-Európa turisztikai szempontból legjelentősebb vizeit összekötő pálya egészén megvalósul a fejlesztés – mutatott rá a sportvezető.

Fotó © Tokár Rita | Bringazas.hu

A tíz folyót, hat tavat és tíz exkluzív fürdőhelyet érintő EuroVelo14-es még a fejlesztés fázisában van. Az 1710 kilométer hosszú út a Boden-tó és a romániai Jászvásár (Lasi) között érinti majd a víziturisztikai desztinációkat, így hazánkban – más fürdőhelyek mellett – Hévízt, Keszthelyet, Balatonfüredet, a Velencei-tó északi oldalát, Egert és Debrecent. Az út első, 1054 kilométeres szakasza a tervek szerint Salzburg és Debrecen, a 656 kilométeres, második szakasz a hajdúsági megyeszékhely és Debrecen között érinti a legszebb erdélyi és moldvai fürdőhelyeket, olvasható a Magyar Nemzet oldalán.

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!