A koronavírus miatt javulhat Budapest kerékpáros infrastruktúrája

Budapest közlekedése megváltozott, mert a közúti forgalom 60, majd a múlt héten 50 százalékra esett vissza.

Április első heteire megváltozhat a főváros közlekedése, mert a koronavírus miatt egyre többen ülnek kerékpárra, és hanyagolják a tömegközlekedési eszközök használatát.  Ideiglenesen új kerékpárutakat alakíthatnak ki, hogy a megnövekvő használók biztonságosabban közlekedjenek.

Vitézy Dávid Facebook-bejegyzésében arról írt, hogy a közösségi közlekedés utasszáma 80-90%-kal csökkent – érthetően, mivel a fertőzésveszély miatt nem tanácsos idegenekkel egy légtérben tartózkodni.  Több nagy városban ideiglenes kerékpársávokat alakítottak ki, ehhez kellene Budapestnek is csatlakoznia. Budapesten a kerékpáros infrastruktúra töredékes, alapvető fontosságú szakaszai hiányoznak, kialakítása éppen a hétköznapi bringások számára a legkevésbé alkalmas.

Ideiglenes felfestéssel, a lámpaprogramok módosításával és jelzőtáblák kihelyezésével hetek alatt létrehozhatja azt a régóta hiányzó kerékpáros főhálózatot, ami átjárhatóvá teszi a belvárost és összeköti azt a külsőbb kerületekkel.

Fotó Tokár Rita

A Kormány által bevezetett kijárási korlátozások nem tiltják a sétát, a kirándulást és a kerékpározást. A rendelet külön kitér a kerékpárszervizekre, amelyek továbbra is nyitva tarthatnak. Fontos kivételek ezek, mert a testmozgás hiánya és a bezártság kikezdheti a testi-lelki egészséget, tetézve a koronavírus-járvány közvetlen közegészségügyi hatásait.

Reméljük sikerül ezeket a hiányzó kerékpáros infrastruktúrát fejleszti, és a vírus elmúltával, továbbra is a biciklit fogják előnyben részesíteni a főváros és agglomerációjának lakói.

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!