Autómentes lesz a budapesti Városliget, lezárják a Kós Károly sétányt

A csütörtök esti Magyar Közlönyben megjelent a kormány határozata, amiben a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa korábbi döntésére támaszkodva az áll, hogy lezárják a Városligetet átszelő Kós Károly sétányt az autóforgalom elől, és a ligetet teljes egészében a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak adják át.

Hatvan éve született az a döntés, hogy az M3-as autópálya bevezető szakasza a Városliget közepén vezessen keresztül, így a Budapest történelmi parkját kettészelő Kós Károly sétányon ma akkora forgalom, mint a Petőfi hídon – írta Vitézy Dávid Facebook oldalán.

A Karácsony Gergely főpolgármester és Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter vezetésével működő Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) javaslatát elfogadva a Kormány ezért most úgy döntött, hogy a Kós Károly sétányt lezárja az autóforgalom elől és a Városligetet teljes egészében a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak adja át.

A Városliget autómentesítésének terveit a városvezetés és a Kormány egyetértése alapján a Budapest Fejlesztési Központ készíti elő, Fürjes Balázs államtitkár irányítása mellett.

A 1415/2020. (VII.16.) kormányhatározatban rögzített közlekedéspolitikai célok és intézkedések az alábbiak:

– Teljesen autómentessé válik a Városliget, lezárják az autóforgalom elől a Kós Károly sétányt és csúcsidőn kívül az Állatkerti körutat is. A forgalmi korlátozás a trolibuszokat természetesen nem érinti.

– Teljesen autómentes lesz a város ikonikus történelmi tere, a Hősök tere, mind a Műcsarnok, mind a Szépművészeti Múzeum előtt.

Forrás: Vitézy Dávid

– Megszűnik a felszíni parkolás a Városligetben (az Állatkerti körút egy rövid szakaszát kivéve), a célforgalmi parkolási igényeket a Liget Budapest projektben épült új Dózsa György úti mélygarázs látja el.

– Az M3-as autópálya felől érkező autóforgalom számára összesen 1500 férőhelyes új P+R parkoló épülhet az M3 autópálya-bevezető – Hungária gyűrű – Mexikói út csomópontjában, a Mexikói úti Kisföldalatti-végállomásnál. A külső kerületekből és az észak-pesti elővárosokból érkezők így sokkal könnyebben válthatnak majd az autóról kisföldalattira, villamosra vagy trolibuszra, sőt, a jövőben akár vasútra is. Az új parkolók tervezését még idén nyáron megkezdjük.

– Új közúti és villamosfelüljáró tervezését kezdi meg a BFK a Nagy Lajos király útja és Szegedi út vonalában, így a váci vasútvonal és Rákosrendező fölött átívelő felüljárón a Béke térig. Az új felüljáró összeköti Zuglót Angyalfölddel, tehermentesítheti a Hungária körutat és segíthet az M3-as autópályáról érkező forgalomnak az autók elől elzárt Városliget elkerülésében. Az új villamoskapcsolat pedig a 3-as villamos-körgyűrű folytatását jelenti majd Angyalföld felé.

A Budapest Fejlesztési Központ a fenti előkészítési, tervezési feladatokat a BKK-val együttműködésben végzi majd a kormányhatározat szerint.

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!