Bugatti kerékpárt épített egy magyar autórestaurátor Ausztráliában
Egy ausztráliai magyar autórestaurátor gondolt egyet, és kerékpárt épített a Bugatti versenyautó koncepciója alapján. A Bugatti bicikli a motor- és autókiállítások sztárja lett.
Szabó Imre tíz éve él Ausztráliában, és az 1970-es években ott készült, Ford és Holden gyártmányú ikonikus autók restaurálásával foglalkozik. Az index-nek elmondta, amikor 2015-ben bemutatták a Bugatti Vision Granturismo-t, annyira megfogta az autó aprólékosan kidolgozott formája, hogy valamilyen módon részese akart lenni.
A leggyorsabb és legolcsóbb módja az volt, hogy kidolgozzam magamból, ha építek egy Bugatti kerékpárt. – mesélte.
A bringaváz teljesen kézzel készült, mint ahogyan anno a Bugatti autók első darabjai is.
Mivel Szabó Imre a fém megmunkálásában van inkább otthon, ez a concept kerékpár is fémből készült. Az olcsó anyagfelhasználás jellemzi, nem a most divatos karbon, de jelen esetben nem is a súlyán, hanem a formáján van a hangsúly:
A kihívás az volt, hogy hogyan butítsam le ezt a gyönyörű formát négy kerékről két kerékre úgy, hogy a Bugatti egyedi stílusjegyei megmaradjanak. Ha valaki azt kérné, hogy tervezz egy olyan kerékpárt, aminek a hűtőrácsából nő ki az ülés, lehet, hogy eldobnád a ceruzát.
Szabó Imrének viszont saját bevallása szerint könnyű dolga volt, mert egy reggel arra ébredt, hogy látta maga előtt a kerékpárt. 2016-ban, amikor már körülbelül fél éve dolgozott a projekten, a Bugatti gyár is kiadta a kerékpárját. A gyári verzió karbonból készült és mindössze 5 kilogramm a súlya. Az ára 39 000 ausztrál dollár volt, de azt ajánlották, hogy sérülékenysége miatt közúton ne is használják. Szabót csöppet se törte le az esemény:
Akkor ennél már izgalmasabb egy szobabicikli, azt legalább tévénézés közben is lehet tekerni. – mondta a hivatalos Bugatti karbonbringára.
Amikor elkészült, nem sokra rá jött az ötlet, hogy elküldje a maga tervezte kerékpárt a Bugatti Chiron tervezőcsapat főnökének, Achim Anscheidtnek. Felajánlotta, hogy lehetne ez a formája a Bugatti következő E-bike projektnek. Anscheidt nagyra értékelte Szabó törekvését, és tovább küldte a tervet az engedélyezési főosztályvezetőnek. Karsten Jacob is megköszönte Szabónak a márka iránti elhivatottságot, és nagyon hatásosnak találta a formát. Ezért ő is továbbküldte ahhoz a céghez, ahol a hivatalos Bugatti kerékpár készült a gyár megbízásból. A PG Bugatti Bike gyártójánál, Manuel Ostnernál valamiért azonban elakadt a dolog.
Lehet, hogy a hátuk közepére sem hiányzott, hogy a semmiből berobbant ez a formabontó micsoda… – kommentálta Szabó a történteket.
Ha a Bugattinál végül nem is járt sikerrel Szabó kerékpárja, a különböző motoros nemzetközi kiállításokon sikert sikerre halmoz.
Sydneyben, a Throttleroll custom motorcycle show-n, egyetlen pedálos járműként mutatták be. A fesztivál Instagram oldalán még mindig a legkedveltebb járművek között között van. A következő színhely Ausztrália legnagyobb Hotrod & Custom Show-ja volt, ahol szintén ki lett állítva. Idén októberben pedig Európába utazik, mivel Szabó a kölni AMD motorépítő világbajnokságra készül egy motorépítéssel. A show szervezője lehetőséget adott neki, hogy a motor mellett a Bugatti koncept biciklit is kiállítsák majd, mint egyetlen kerékpárt.
Az én kerékpárom nem a világ legkönnyebb kerékpárja, viszont elmondhatjuk, hogy a világon az összes közül legjobban hasonlít a névadó márkára. És ha eltalálsz egy formát, nem tudsz betelni vele. A feleségem már azt mondja, inkább aludjak is vele.
– összegezte Szabó Imre a kerékpár hatását az életére.