Németországban kötelező lesz min. 2 méter előzési oldaltávolságot tartani
Akik Németországban kerékpároznak, jelentős változásokra számíthatnak majd 2020-ban. Az újítások legnagyobb része a kerékpáros közlekedés biztonságának erősítését szolgálja.
A reform célja, hogy a közúti közlekedés biztonságosabb, igazságosabb és még inkább klímabarát legyen – mondta Andreas Scheuer szövetségi közlekedési miniszter.
Az újítások legnagyobb része a kerékpáros közlekedés biztonságának erősítését szolgálja:
- előzésről szóló szabályok közül törlik a megfelelő oldaltávolság meghatározást, helyére az kerül, hogy lakott területen legkevesebb 1,5 méter, lakott területen kívül pedig legkevesebb 2 méter előzési oldaltávolságot kell tartani a kerékpárosokat megelőző gépjárműveknek.
- Az egyik leggyakoribban balesetből is kevesebb lehet, mert ezentúl a 3,5 tonnát meghaladó össztömegű tehergépjárművel csak lépésben, legfeljebb óránkénti 7-11 kilométer közötti sebességgel szabad jobbra kanyarodni, védve ezzel a jobbról érkező bringást. A szabály megszegése 70 eurós pénzbüntetéssel és egy büntetőponttal jár.
- a helyi hatóságok kijelölhetnek kerékpáros övezeteket is, amelyekbe csak kerékpárral vagy elektromos meghajtású kis járművekkel lehet behajtani, és legfeljebb óránkénti 30 kilométeres sebességgel szabad közlekedni
- több új KRESZ-tábla is megjelenhet a német utakon, például a kerékpárosok és motorkerékpárosok megelőzésének tilalmát jelző tábla és a gyorsforgalmi kerékpárutat jelző tábla.