Már épül a Szilas-patak feletti gyalogos-kerékpáros híd
Sokan használják a belváros és Naplás-tó közötti szakaszt, amely a főváros legnagyobb kiterjedésű állóvize és tó gyakorlatilag a Szilas-patak felduzzasztása.
Új gyalogos-kerékpáros híd épül a Szilas-patak fölött Veres Péter úttól kb. 300 m-re, amely egy új Cinkotára (Ostoros út felé) vezető bringafolyosó eleme. Innen az Ostorhegy utca felé egy gyalog-kerékpárutat terveztek az erdőn át.
Emellett a Sarjú út és a patak közötti földutat leburkolták. Így már a Veres Péter út szervizútja felől is kényelmesebben közelíthetjük meg a patakparti kerékpárutat anélkül, hogy az utolsó 200 méteren pocsolyákat kelljen kerülgetni.
A Szilas-patakról annyit illik tudnunk, hogy szintén a Gödöllői-dombságból ered és Pestet átszelve a Rákos-pataktól északabbra torkollik Káposztásmegyernél a Dunába.
Budapest és agglomerációja folyamatosan bővíti kerékpárút-hálózatát, ezzel együtt a patakok felett átívelő hidak is helyet kapnak. Utoljára a Dera-patak fölötti új – 36 méter hosszú – híddal gazdagodott Szentendre. Három éve átadott Rákos-patak felett húzódó 424 millió forintos kerékpárhídon haladtunk át. A híd hossza 27 méter, a gyalogos-kerékpáros forgalmat biztosító szakasz 5,5 méter szélességű. Ezen kívül Dunakiliti és Dobrohost (Doborgaz) közötti gyalogos-kerékpáros Duna-híd is épül.