Lakossági fórumot tartottak a szentendrei kerékpáros hídról

Fenntartásokkal fogadja a Szentendre belvárosába tervezett kerékpáros hidat a város új vezetése: alaposan átgondolná a helyszíneket, más kialakítást vizsgálna.

Az EuroVelo 6 kerékpárút Dömös és Szentendre közötti új szakasza uniós forrásból épül írja az index.hu oldal. Mivel ezt a szakaszt eddig se tudták ezen a részen a Duna jobb partján elvezetni a szűk lehetőségek miatt, ezért a tervek szerint egy kerékpáros hídon átvinnék Kisoroszinál a Szentendrei-szigetre, 20 kilométeren az ottani, kis forgalmú úton haladna dél felé, és Szentendrénél, egy újabb kerékpáros hídon térne vissza a jobb partra, hogy befusson Budapestre.

Az épülő EuroVelo kerékpárút nyomvonalánál tervezett híd valós méretű modellje az egyik lehetséges helyszínen, a szentendrei Pásztor révnél 2020. január 25-én. MTI/Mohai Balázs

A megegyezés szerint a híd Szentendre belvárosánál lenne, a nevezetes szentendrei korzó mellett, vagy a korzó végénél, vagy 70 méterrel lejjebb.

Van még egy szintén lehetséges verzió, 3 kilométerrel feljebb, északra, a Határ-csárdánál (ez a helyszín már környezetvédelmi engedéllyel is rendelkezik). Emellett négy méter magas beton hídfőjével, 70 méter hosszú rámpájával esztétikai kérdéseket is felvet.

Fotó Csesznák Zoltán

A tavaly őszi önkormányzati választások után a városnak azonban új vezetése lett, amely információhiányra hivatkozva nem döntött még a végleges helyszínről, és a jelek szerint a döntést nem is akarja elkapkodni. A NIF Zrt. (Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.) levélben arra szólította fel az önkormányzatot, hogy január 31-ig döntsön, melyik hidat szeretné, különben úgy megcsúszik a projekt, hogy ellehetetlenül az egész beruházás.

Pál Gábor, a szentendrei önkormányzat városvezető így nyilatkozott az index.hunak:

A belvárosi híd elsősorban biciklis túrázóknak és a túlparti szigetmonostoriaknak lenne jó, a szentendreieknek nem igazán érdeke. Sőt, zavaró lenne a korzón óhatatlanul megnövekvő kerékpáros forgalom, és a biciklis sztráda elvágná a belvárost a Dunától.

Csakhogy a déli hídváltozatot nem véletlenül vetették el korábban. Ahhoz több kilométeren a Szentendrei-szigeti védett vízbázis közvetlen közelében, a Fővárosi Vízművek közforgalom elől elzárt üzemi útját kellene használni. A NIF szerint itt egyszerűen nem lehetséges kerékpárutat kijelölni. (Kerékpározni most is csak a Vízművek által kiadott egyszeri, névre szóló engedéllyel lehet erre.)

Az önkormányzat szombat délután lakossági fórumot tartott a helyszínen, Fülöp Zsolt polgármester és Pál Gábor belvárosi képviselő mutatta be a Pásztor révnél a tervezett híd egyik lehetséges helyszínét.

Fülöp Zsolt polgármester (b3) és Pál Gábor belvárosi képviselő (b2) lakossági fórumot tart az épülő EuroVelo kerékpáros hídról a Pásztor révnél, a tervezett híd egyik lehetséges helyszínén Szentendrén 2020. január 25-én. MTI/Mohai Balázs

Révész Máriusz, kerékpározás és aktív kikapcsolódás fejlesztéséért felelős kormánybiztos azt mondta, hogy nem akarnak beleszólni, hova szeretné Szentendre a hidat. Mihamarabb döntsék el, mert már amúgy is ki van centizve az uniós támogatás végfelhasználási határideje. Mint mondta, ha Szentendre nem akar hidat, akkor az itt elkölteni tervezett 3 milliárd forintot átviszik másik kerékpáros projektbe, és elköltik ott. A kormánybiztos szerint a kisoroszi hidat az északi szigetcsúcsnál meg kell építeni, legfeljebb a kerékpárosok a sziget déli részéről átkompoznak majd a Dunán.

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!