Autók helyett a kerékpározást és a gyalogos közlekedést támogatnák Berlin

Berlinben immár nem az autó élvez prioritást, biztonságosabbá akarják tenni a gyalogos és kerékpáros közlekedést.

Az ADAC adatai szerint a berlini autósok tavaly is majdnem húszezer órán keresztül ültek különböző forgalmi dugókban. A berlini belváros autómentessé tételéért indított kezdeményezés lényegében kitiltaná az autókat a főváros tágabban értelmezett magjából. A városi gyorsvasút, az S-Bahn körgyűrűje által határolt belvárosi részre a jövőben csak évi tizenkét alkalommal hajthatnának be autóikkal az emberek, ekkor is csak indokolt esetekben: a munkába járás nem számít indokolt esetnek, és az sem, ha valakinek elektromos autója van, olvasható a mandiner.hu oldalán.

Fotó: Rasmus

Néhány héttel ezelőtt a berlini Állami Parlament elfogadta az úgynevezett gyalogos törvényt, annak a 2018. évi törvénynek a módosítását, amely eredetileg a kerékpárosok közlekedésbiztonságának javítására összpontosított. Ez a jogszabály most a gyalogosokra is kiterjed, és a jármű nélkül közlekedőkre a korábbiaknál jelentősebb védelmet kíván nyújtani.

A DW német hírcsatorna szerint a fővárosra és környezetére kiterjedő jogszabály a maga nemében páratlan Németország területén belül. A norma új műszaki, infrastrukturális és egyéb követelményeket fogalmaz meg annak érdekében, hogy csökkenjen a kerékpárosokat és gyalogosokat érintő balesetek száma, és minél több embert ösztönözzenek a „zöld” közlekedésre.

Csak néhány példa ezek közül: a közeljövőben a gyalogosok számára hosszabb időtartamban kell biztosítani a zöld jelzést az átkelőhelyeken, több padot kell rendszeresíteni a járdák mentén az idősek, a gyermekesek, vagy az éppen pihenni vágyók számára, a járdaszegélyeket úgy kell kialakítani, hogy azok kerekesszékkel jobban megközelíthetők legyenek, valamint az építkezéseknek biztosítaniuk kell, hogy a gyalogosok és a kerékpárosok biztonságosan közlekedhessenek körülöttük.

Fotó: Senatsverwaltung UVK

A közeljövőben a városi hatóságok szigorúbban fognak fellépni a szabálytalan parkolás és a veszélyes közlekedési szabályszegések ellen. Ezek szerint a berlini Állami Parlament álláspontja az, hogy a városokban a mobilitási prioritásokon belül előtérbe kell helyezni a gyalogosok és a kerékpárosok érdekeit, majd sorrendben a tömegközlekedés, végezetül pedig a magántulajdonú gépjárművek következnek, olvasható az összefoglalás a Baleset-megelőzés Facebook oldalán.

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!