Felavatták a Budapest és Szentendre közötti új kerékpárutat

A frissen elkészült nyomvonal a Dera-patak fölötti új – 36 méter hosszú – híddal indul, majd Szentendre külterületén halad Budakalász irányába.

Mintegy 100-an avatták fel kerékpárral a Budapest és Szentendre között épült kerékpárutat, ami az Eurovelo 6 nemzetközi túraútvonal részeként adtak át szeptember közepén. A Magyar Kerékpárosklub által szervezett „Happy Mass” tekerés az óbudai Fő térről indult, és végig a kijelölt nemzetközi útvonalon haladt, érintve a szentendrei Dera-patakon épült új kerékpáros hidat is, ahol a bringákat felemelték.

Fotó Magyar Kerékpárosklub

Közös kibringázást szerveztek , szentendreiek pedig kezdő bringásoknak szóló Bebiciklizés oktatóprogrammal indultak a városukból Budakalász érintésével. A két csapat a városhatáron a Barát-pataknál találkozott, ezután együtt tekertünk ki az új Eurovelo 6 bringaúton Szentendrére.

Fotó Magyar Kerékpárosklub

Fotó Magyar Kerékpárosklub

A felvonuláson részt vett Révész Máriusz Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos is, aki szerint a most átadott szakasz régi adósság volt a kerékpározók felé. „Reméljük, hogy Budapesten belül is megoldódik az Eurovelo szakaszok bevezetése, és a Rajkáig hiányzó 150 kilométer is hamarosan megépül és jó lenne megoldást találni a Szentendrei-szigetre vezető híd ügyében is. Jövő nyárra a pesti oldalon, Budapestet Dunakeszivel összekötő kerékpárút is kész lesz”- fogalmazott a folytatással kapcsolatban.

Fotó Magyar Kerékpárosklub

Fotó Magyar Kerékpárosklub

Fotó Magyar Kerékpárosklub

Kürti Gábor a Magyar Kerékpárosklub elnöke a Budapest határán lévő Barát-pataknál tartott beszédében kiemelte, hogy „most először épült európai kerékpárutakat idéző szélességű út, aminek a budakalászi ártéren vezető szakasza talán a legszebb az országban.” Kiemelte, hogy a Kerékpárosklub nagyon várja a folytatást, amivel kapcsolatban a következő hetekben kezdődnek egyeztetések a fővárossal.

Fotó Magyar Kerékpárosklub

Fotó Magyar Kerékpárosklub

A Happy Mass a bringasávavatási hagyomány a Magyar Kerékpárosklub körében, hogy “ne csak kritizáljunk, hanem örüljünk is közös eredményeknek”. Először 2009-ben rendeztek ilyet a Thököly úton, majd 2011-ben a Kiskörút befejezésekor, 2012-ben az Andrássy úton, 2017-ben a Bartók Béla belső szakaszán és 2020 szeptemberében a Nagykörúton avatták együtt bringasávokat.

Fotó Magyar Kerékpárosklub

Ha átadják egy régi kérésünket, mi megköszönjük, mert így tartjuk korrektnek. Nem csak az aktivistáknak és döntéshozóknak, hanem a szakembereknek is köszönjük.

Fotó Magyar Kerékpárosklub

Az elsősorban turisztikai célokat szolgáló, kényelmes, 3,30 m széles kerékpárúton 22 db forgalomcsillapító sorompó segíti a biztonságos közlekedést. Az ivókutakkal is felszerelt egyedi kialakítású pihenőhelyeken igényes játékok is biztosítják a felhőtlen kikapcsolódást, a kétnyelvű információs táblák pedig a környékbeli látnivalók felfedezését segítik.

A múlt héten pénteken átadott 5,6 kilométeres szakasz 1,378 milliárd forintból valósult meg.

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!