20 éve az európai kerékpárgyártás élvonalában a Haibike gyártója, az Accell Hunland Kft.

Az Accell Hunland Kft., amely olyan ikonikus márkák gyártója, mint a Haibike, a Ghost, a Winora, a Lapierre vagy a Raleigh, idén már 20 éve gyárt kerékpárokat a tószegi gyárában.

Az európai elektromoskerékpár-gyártás hazai központjának számító Szolnok melletti üzem gyártósoráról másfél percenként gördül le egy újabb kerékpár, 30 országba szállítanak bicikliket, és itt készült az ország első e-bike-ja is. A cég ma 98 százalékban elektromos modelleket (pedelec) gyárt és értékesít, de néhány éven belül ezt az arányt 100 százalékra szeretnék növelni.

20 éve az európai kerékpárgyártás élmezőnyében

Az Accell Hunland Kft. alapkövét 2001. június 1-jén tették le, egy évvel később pedig az újonnan elkészült gyártósorról legördült az első kerékpár. A piaci igényeknek megfelelően a tószegi gyár kezdetben hagyományos közép- és felsőkategóriás kerékpárokat készített, mára azonban 98 százalékban elektromos prémium- és felsőkategóriás kerékpárok gördülnek le a gyártósorról és jutnak el a vállalat partnerein keresztül több mint 30 országba. Az Accell Hunland Kft. elsőként kezdte meg az e-kerékpárgyártást Magyarországon 2009-ben, mára pedig már minden típusból készít pedálszenzoros vagy nyomatékszenzoros elektromos rásegítésű változatot, legyen szó városi bicikliről, trekkingről vagy mountain bike-ról. A tószegi a vállalatcsoport négy legfontosabb összeszerelő bázisának egyike. A Szolnok melletti üzemben várhatóan még idén elérik a 3,5 milliós darabszámot.

A világban valóságos kerékpár-forradalom zajlik, Magyarország is ezen az úton jár – mondta Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős államtitkár 2022. szeptember 7-én a tószegi sajtóeseményen.

Hozzátette: Németországban 7 év alatt a négyezerről 2 millióra növekedett az eladott elektromos kerékpárok száma, Magyarországon is hasonló fejlődés figyelhető meg: évente megkétszereződik az eladott példányok száma.

A kormány Magyarországot ennek a kerékpáros forradalomnak az élére kívánja állítani – hangsúlyozta a kormánybiztos, hozzátéve, hogy eddig 14-15 ezer elektromos kerékpár megvásárlásához járult hozzá a magyar kormány, ezen felül pedig elektromos rásegítésű teherkerékpárok, e-cargok beszerzését is támogatják. Külön kiemelte az Országgyűlés által elfogadott törvényt, amely lehetővé teszi, hogy a munkaadók ingyenesen biztosítsanak a munkavállalók rendelkezésére kerékpárt a munkába járáshoz, amelynek költségeit a cégek elszámolhatják. Révész Máriusz hangsúlyozta, fontosnak tartja a társadalmi szemléletformálást is, szerinte a városok élhetősége szempontjából óriási jelentősége van a kerékpározásnak, példaként emelte ki Dániát és Hollandiát. Ennek jegyében szerveznek tanulmányutakat magyar magyar városvezetőnek, eddig 50 polgármester jutott el ezekbe az országokba.

A vállalat már a következő 20 évre tervez

Az esemény házigazdája, Szabó-Lukovszki Béla, az Accell Hunland Kft nemrég kinevezett ügyvezetője elmondta, hogy az elmúlt 20 évben az Accell Hunland tószegi gyárában számos fejlesztés és bővítés zajlott le nemcsak a termelés volumenének növelése, hanem a munkavállalók érdekében is. Ezen folyamatoknak pedig még nincs vége, a vállalat több új fejlesztési terven is dolgozik már. Hosszú távon ehhez szüksége lesz további új berendezések beszerzésére, gyártásba állítására, új beruházásokra, technológiai és létszámfejlesztésre is.

Az eseményen részt vett Francesca Gamboni, az Accell Group Chief Supply Chain Officere, aki a tószegi gyár csoporton belüli kiemelt szerepét méltatta: az Accell Hunland Kft. az ország első és jelenleg is piacvezető e-bike gyártója, amely gazdasági szerepe mellett már 20 éve járul hozzá a magyar és európai kerékpáros kultúra fejlődéséhez. A cégcsoport képviselője a 20 éves jubileum kapcsán rámutatott, a Covid-19 járvány hatására Európa-szerte megnőtt az igény a kerékpározás és a környezetbarát közlekedési megoldások iránt, aminek hatására több milliárd eurós beruházások valósultak és valósulnak meg a kontinensen. Hozzátette, a kerékpározás egyúttal fontos szereplője lehet a pandémia utáni zöld megoldásokra épülő társadalmi és gazdasági felépülésnek is, hiszen megbízható, tiszta és környezetbarát közlekedési megoldást jelent.

Az Accell Groupról

Az európai kerékpárok piacvezetői, a kerékpáralkatrészek és tartozékok terén pedig a második legnagyobbak. Számos vezető európai kerékpármárka gyártására szakosodtak. A családi vállalkozások szellemiségét mind a mai napig őrző vállalat számára a legjobb egyszerűen sosem volt elég jó, ez szorgalmazza a legmodernebb, kiváló minőségű, nagy teljesítményű termékek gyártását, az állandó innovációt, a know-how és a szaktudás folyamatos cseréje révén. A cégcsoport legismertebb márkái: Babboe, Batavus, Carqoon, Koga, Sparta, Van Nicholas (Hollandia); Ghost, Haibike, Winora (Németország); Raleigh (Egyesült Királyság); Lapierre (Franciaország); Tunturi (Finnország); Atala (Olaszország). A Bike Parts, Juncker és XLC pedig a cég saját kerékpáralkatrész és -kiegészítő márkái.

Az Accell Hunland Kft.

A holland Accell Group nemzetközi kerékpárgyártó cég hazai leányvállalatát Magyarország 100 legnagyobb vállalata között tarják számon, 2021-es árbevételen meghaladta a 117 milliárd forintot!

A szezonban akár 700 főt is foglalkoztat a gyártócég. Az Accell Hunland kerékpárösszeszerelő üzem 2001-ben alakult zöldmezős beruházásként a Szolnok melletti Tószegen. Az első kerékpár 2002 augusztusában gördült le a gyártósorról. A vállalat éves gyártókapacitása mára megközelíti a 300.000 kerékpárt, melynek 98%-a elektromos.

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!