Egy tökéletes társ a bringázásban a Garmin 830 Edge

Az elmúlt héten Salzburg környékén jártunk, így tökéletes volt a helyszín arra, hogy összeismerkedjünk a Garmin 830 készülék tudásával.

A Garmin 830 Edge egy vezető kategóriás kerékpáros navigációs készülék.

Az első reakcióm az volt, miután letekertünk 95 kilométert a Salzkammergut kerékpárúton, hogy tudtam eddig enélkül bringázni? Olyan hasznos funkciókkal látták el, ami megkönnyíti a bringázást ismeretlen utakon, sőt a megszokott útvonalakon is. Bár az osztrák kerékpárutak nagy része tökéletesen kitáblázott szakaszokból áll, mégis a legnagyobb segítséget akkor nyújtotta, amikor feltekertünk egy 6 kilométer hosszúságú, átlagosan 12%-os emelkedőn. Ne szaladjunk ennyire előre, ismerjük meg kívül, belül, milyen is ez a Garmin készülék.

Garmin Edge 830 MTB bundle csomagú készülék érkezett hozzánk. Szemben az országúti tartozékkal, itt fontos szempont a stabil rögzítés, akár több ponton is. Egy kis távirányítót is találtunk a dobozban, ami szintén a kormányra rögzíthető. Ezzel irányíthatjuk, lapozgathatunk a menüben, anélkül, hogy hozzáérnénk a készülékhez. A védőtok pedig megóv a sérüléstől.

• A nagy kijelzőn folyamatosan nyomon követhetjük az útvonalat. A képernyő érintésével teljes egészében személyre szabhatjuk.
  • Gyorsan és pontosan működik, nem kell várakozni az útvonal betöltésére. Ha letértünk az útvonalról, akkor beállítástól függően, visszanavigált az előre megtervezett útra vagy alternatív lehetőséget keresett. Ezt pillanatok alatt megtörtént, nem kellett egy útkereszteződésben várakozni.

• A színes érintőképernyő látványos képet fest az előttünk álló útvonalról. Az éles kanyarokra előre figyelmeztet.
  • Rengeteg adatot képes kezelni, a szenzoros érzékelőket is felismeri.
  • Az egyik kedvenc funkcióm a barometrikus magasságmérő. A ClimbPro adatképernyő automatikusan jelzi a hátralevő emelkedőt és annak mértékét, így tudatosan és jobban be tudom osztani az energiám. Ezt a funkciót nagyon szerettem az osztrák Alpokban. Az első emelkedő előtt pittyegett a Garmin, hogy 500 m múlva következik a hegyi szakasz. Különböző színekkel folyamatosan mutatta a grafikon a hegyoldal meredekségét. A piros és a vörös szín a legnehezebb szakaszok voltak, így előre be tudtam osztani az energiámat.

• Ingyenesen frissíthető, teljes Európa bringás térképet tartalmaz.
  • Salzkammerguti túránkon délelőtt 9-10 között indultunk, kisebb pihenőket iktattunk be. Délután 6 óra után érkeztünk vissza a szállásra és a készülék nem esett le 50 % alá. A tájékoztatójában 20 óra élettartamot írnak, nem sikerült egy túra alatt teljesen lemeríteni.
  • Az eső sem kímélt minket az Alpokban, ilyenkor se kellett elrakni a táskába, csak a képernyőt kellett lezárni, hogy az esőcseppek ne befolyásolják az érintőképernyőt. Sőt egy telefonos alkalmazással még az időjárást is tudja mutat, ezért előre fel tudtunk készülni a várható csapadékra.
  • Olyan mint egy jó edző, arra is odafigyel, mikor kell hidratálni, ezt szintén be lehet állítani a készüléken.
  • A grafikonok segítségével elemezni tudom a teljesítményemet, hogy bírom a terhelést különböző körülmények között és wattmérő kompatibilis.
  • Sőt baleset esetén értesíti a megadott személyt és automatikusan elküldi a helyet, ha eseményt érzékel.
  • Az előre elkészített sablonok között ki lehet választani a kerékpár fajtáját is: ebike, beltéri, mountain bike, országúti.
  • Összekapcsolódunk a Strava alkalmazással, akkor láthatjuk a szegmenseket az adott szakaszon, de természetesen a Garmin Connect saját szegmenseit is kezeli a készülék.
  • Mivel nagyon féltem a készüléket az illetéktelen kezektől, ezért amikor a bringát lezártam egy boltnál, természetesen a Garmint magammal vittem. Aztán a menüjét olvasva rájöttem, hogy lopásgátló funkcióval is ellátták. Ha összepárosítom a telefonomat a Garminnal, és bizonyos távolságban maradok, akkor sípol, jelez, ha valaki eltávolítaná a helyéről.
  • Éjszaki bringázás közben a fényerő nem vonja el a figyelmet.

Az elmúlt hetek tapasztalatai alapján azt a következtetést vontuk le, hogy tökéletes navigáció, edző, kerékpározást segítő készülék, amely személyre szabható funkcióival valódi társ a bringázásban.