Sikeresen zárult a Tisza-tónál a kerékpáros hidak dinamikus próbaterhelése
A dinamikus terhelés célja az volt, hogy kielemezzék, hogyan viselkedik a híd szerkezete a gyalogosok keltette rezgések hatására.
A Hódút a következő héten az utolsó simításokat, végső esztétikai munkákat végzi a Tisza-tónál Poroszló és Tiszafüred közötti szakaszon. A Magyar Építők honlapján tájékoztatást adtak ki arról, hogy haladnak a végső munkafolyamatok. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában elkészülő projektben három átkelőt pénteken teszteltek:
- egy 308 méteres hidat az Eger-patak fölött,
- egy 86,3 méteres hidat a Szomorka-patak fölött
- és egy Tisza-hidat, a meglévő közúti és vasúti híd mellett 280 méter hosszban (ennek a hídnak különösen látványos, 350 tonnás, íves acélszerlezete van).
Különböző számú gyalogos csoportok (1 fő – 10 fő – 25 fő – 50 fő) egyre gyorsuló sebességű mozgása alatt mérték a hidak viselkedését, olvasható a Magyar Építők honlapján.
A szükséges 60 főt a Hódút Kft. saját műszaki csapata adta, így a kivitelező személyesen győződhetett meg arról, hogy milyen strapabíró szerkezetet épített. A méréseket a BME Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hidak és Szerkezetek Tanszéke végezte. Az adatok kiértékelése várhatóan egy héten belül megtörténik.
A statikus próbaterhelésre a hétvégén és az elkövetkező héten kerül majd sor. Ebben az esetben azt vizsgálják majd a szakemberek, hogy teher elhelyezésekor a híd teherbírása, alakváltozása ugyan úgy alakul-e, mint ahogy a tervező azt előre kiszámolta. Ez garantálja a híd biztonságos üzemeltetését.
A tavat a projekt befejeztével kétféle módon is biztonságosan lehet megkerülni: a rövidebb kör 70 kilométeren, míg a hosszabb 95 kilométeren kerüli meg a tavat, a gépkocsiforgalomtól teljes hosszában elválasztva.
A műszaki átadás-átvételi eljárás folyamatban van, ezek után kezdődhet a forgalomba helyezés. A kerékpárosok várhatóan a turistaszezon kezdetétől, június közepétől vehetik birtokba a kerékpárutat.