Zöld utat kapott Miskolc az Y-híd kerékpárútjának építéséhez

Hozzájárult és forrást is biztosít az alternatív út építéséhez és a kerékpárút kialakításához az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) a miskolci Y-híd építése kapcsán.

Csöbör Katalin, országgyűlési képviselő hétfőn – az építkezés helyszínén – sajtótájékoztatót tartott a történtekről. A képviselő hangsúlyozta, hogy dr. Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár egyúttal arra kérte a kivitelező NIF (Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő) Zrt. vezetőjét: kezdjék meg a két út megépítéséhez szükséges tervezési és kivitelezési feladatokat. A képviselőtől megtudtuk, több százmillió forint lehet a plusz összeg, amit a beruházásra költenek.  Csöbör Katalin sikerként értékelte a minisztérium döntését. Mint fogalmazott: az alternatív út az építkezés ideje alatt, a kerékpárút pedig az Y-híd átadását követően szolgálja majd a Martin-kertvárosban és Szirmán élők érdekeit, adta hírül Borsod megye hírportálja.

Fotó: Ádám János

Az már korábban tudvalevő volt, hogy az Y-híd építése során elkerülhetetlen lesz a Kisfaludy Károly utca vasúti felüljáró és a Pfaff Ferenc utca közötti szakaszának elbontása. Az eredeti tervek szerint a munkálatok idejére a forgalmat kizárólag Miskolc-Szirma felé terelték volna el. A megnövekedett menetidő, az egészségügyi ellátás és a közbiztonság fenntarthatósága érdekében azonban szükségessé vált egy alternatív útvonal kijelölése. Erre a szakemberek egyetlen alkalmas útszakaszt találtak: a Csokonai Vitéz Mihály utcát, a Fonoda utcával összekötő részt.

Fotó Bujdos Tibor

A napokban arról tájékoztatott az ITM államtitkára, hogy az alternatív út-, és az Y-hídra kezdeményezett kerékpárút megépítéséhez is hozzájárult, és kérésemnek megfelelően, forrást is biztosít a minisztérium, jelentette be a sajtótájékoztatóján Csöbör Katalin. Az alternatív út megépítésével a Martin-kertvárosban és Szirmán élők gyorsabban eljuthatnak a belvárosba, és több útvonalon is közlekedhetnek majd. A biztonságos kerékpáros közlekedés megoldása pedig ugyancsak komoly igénye volt az itt élőknek, több lakossági megkeresés is érkezett hozzám ezzel kapcsolatban. Ezért is kezdeményeztem még tavaly év végén kerékpárutak kialakítását az Y-híd építése kapcsán. Kezdeményezésemre nem csak az Y-hídon valósul meg a kerékpáros átvezetés, de a Miskolc-Bánréve-Ózd kereszteződésben található vasúti átjárónál is lesz kerékpársáv.

Fotó Bujdos Tibor

Az Y-híd beruházás három ütemre bontva valósul meg, jelenleg a Vörösmarty utcán lévő – a leendő út helyén és mellett álló – házakat bontják. A tervek szerint később a Király utcából jobbra kiágazó Vörösmarty utcát 570 méter hosszúságban négysávosra bővítik. Ez az út vezet fel az Y-hídra. A Király és a Vörösmarty utcák keresztezésében a meglévő jelzőlámpás csomópont helyén háromsávos, jelzőlámpával szabályozott turbó rendszerű körforgalmat létesítenek. A Soltész Nagy Kálmán és a Vörösmarty utca keresztezésében lévő jelzőlámpás csomópontot is átépítik új kanyarodó sávok létrehozásával.

Fotó: Ádám János

A harmadik ütem a 2022-es évre marad: a híd Kisfaludy utcai támaszait építik meg, valamint az általuk határolt területen a hidat és a kapcsolódó támfalat. A kivitelezést a He-Do Kft. végzi nettó 13,5 milliárd forint értékben hazai forrásból. Csöbör Katalint arról is kérdezték, hogy lehet-e tudni valamit az Y-híd „meghosszabbításaként”, a Tiszai pályaudvarhoz tervezett intermodális csomópont beruházásról. „Step by step”, azaz lépésről lépésre. Most örüljünk a mostani döntésnek, aztán mindent meg fogok tenni annak érdekében is, válaszolta.

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!