Visszatekintés a 2020-as évre, ÁPRILIS legemlékezetesebb kerékpáros pillanataira

2020 a kerékpározás éve Magyarországon, áprilisban is beszámoltunk bringás eseményekről, újdonságokról, amik hazánkban vagy külföldön történtek.

Hamarosan véget ér 2020 és ilyenkor egy kicsit elcsendesedve visszatekintünk az éven történtekre. A koronavírus felborított mindent, de egyben nagyobb lendületet, népszerűséget kapott a kerékpározás. A korlátozások miatt egyre többen tértek át tömegközlekedésről a bicikli napi szinten való használatára. Majdnem minden hónapban történt egy kerékpárút átadás, egy fejlesztésről szóló határozat, vagy éppen bemutattunk egy-egy kedvelt régió túrázásra alkalmas útvonalát.

ÖSSZEFOGLALÓNKBAN ÁPRILIS LEGFONTOSABB KERÉKPÁROS ESEMÉNYEIT GYŰJTÖTTÜK ÖSSZE

• Hallottatok már a Bajkál-tó extrém kerékpárversenyéről? A 250 kilométeres távra 3 nap állt rendelkezésre. Ice Storm maratont kerékpárral, korcsolyán, vagy speciális szánon teljesíthették a résztvevők.
  • Interjút készítettünk a hazamenekített kerékpárosokkal és segítőjével, akik Olaszországból nagy nehézségek árán jutottak Magyarországra.
  • A koronavírus miatt nem tudták megrendezni a belga kerékpárversenyt, de 13-an összecsaptak a saját lakásukban tekerve.
  • Folyamatosan haladtak a munkálatok Debrecen–Tépe és Berettyóújfalu–Nagyvárad közötti útvonalon. 2020. április 4-én beemelték a Nagy-ér csatorna feletti kerékpáros híd 2 db, 16,8 m hosszúságú előregyártott vasbeton hídgerendáját.
  • Bemutattuk az angliai Catherine Dixont és Rachael Marsdent, akik 5 kontinensen, 25 országon át, több mint 18 000 mérföldet kerékpároztak tandem bringájukkal, és mindeközben több mint 37 000 fontot szereztek jótékonysági célokra.
  • A 100 forintos havidíjért megvásárolható volt a Bubi-bérlet. Március 16. és április 16 között több mint 37 ezer alkalommal vették igénybe a közbringákat, a felhasználók mintegy hatvan százaléka újonnan regisztrált a rendszerbe.
  • Beszámoltunk arról, hogy 11 településen történik fejlesztés több mint 650 millió forintból a Sopron-Fertő kiemelt turisztikai térségben, melyben a kerékpáros turizmus elsődleges helyen szerepel.
  • Bemutattuk, hogyan tanítják kerékpározni a kis Zentét.
  • Boroka emlékére tekerte körbe Zsiga Csaba a Balatont.
  • A járványügyi veszélyhelyzet miatt nőtt a kerékpáros forgalom Budapesten, hiszen sokan keresnek biztonságosabb közlekedési lehetőségeket.
  • Tekertünk a frissen átadott kerékpárúton Eger és Egerszalók között.
  • Budapest VII. kerületében nagy az átmenő forgalom, kevés a parkolóhely, sőt a környezetvédelmet is szem előtt tartva úgy döntöttek, hogy az idén már kerékpár és roller vásárlását is támogatják.