Nem tervezési hiba, szándékosan hullámos a bajor település kerékpárútja

Egy tervezési hiba miatt azt a benyomást kelti a kerékpárút, mintha földrengés gyűrte volna össze az aszfaltot.

A 3,3 millió eurós, azaz 1,2 milliárd forintos kerékpárút megvalósítása a tervezéstől a befejezésig öt évig tartott a bajorországi Kirchdorf an der Amper faluban. Igen ám, de túl későn vették észre, hogy több mezőgazdasági termelőnek a földje alacsonyabban van, mint az út. A traktoroknak meredek lejtőn kell lehajtani a szántóföldjére és ez komoly fejtörést okozott a tervezőknek.

Furcsán néz ki, és nem is szép. De ez nem tervezési hiba, így akarták megcsinálni, mondta el a regionális hatóság szóvivője.

A két kilométeres út egy 500 méteres szakaszába öt mesterséges dombot építettek be, hogy a mellette futó úttal egy szintben maradjon. Ha a kerékpárút végig alacsonyabb lett volna az útnál, a traktorosoknak túlságosan megnehezítette volna a földekre való eljutást. A dimbes-dombos utat a helyiek „élmény-kerékpárútnak” nevezik. A szóvivő szerint érdemes a sport oldaláról közelíteni a dologhoz: ha az ember nem tud átkarikázni ezeken a dombokon, jobb, ha meg sem próbálkozik az utána következő hegyekkel. Ha visszakutatjuk emlékeinkben, hazánkban is találunk hasonlót, bár azt úgy hívják, hogy pumpapálya. A pumptrack, vagyis pumpapálya célja, hogy a bringások minél rövidebb idő alatt érjenek körbe pumpálás-gurulás módszerével, azaz tekerés nélkül. Ez a stílus segíti, tanítja a használókat a helyes kerékpár kezelésre, a kerékpáron való helyes testtartásra, javítja az egyensúly és koncentráló képességet.

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!